91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

بهار نارنج و بارداری

بهار نارنج و بارداری

بهار نارنج و بارداری , عرق بهار نارنج و بارداری , بهار نارنج بارداری , بهار نارنج در بارداری ، fihv khvk[ , fhvnhvd

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد بهار نارنج و بارداری و تاثیر این گیاه روی مادر و جنین و صحبت کنیم. بهار نارنج گیاهی است که بخاطر عطر خوب و فواید بالا بسیار مورد توجه قرار می گیرد. در همین سایت قبلا در مورد خواص بهار نارنج و به لیمو صحبت کردیم.

خواص بهار نارنج و بارداری

به طور کلی بهار نارنج همان شکوفه های بسیار زیبا و خوشبوی درخت میوه نارنج است که در فصل بهار روییده می شود و بویی بسیار معطر دارد و در فصول پاییز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می‌‌دهند.♣ شکوفه‌های بهار نارنج در همان فصل بهار چیده شده و پس از خشک شدن در عطاری‌ها به فروش می‌رسند. از جمله کاربردهای این شکوفه، استفاده از آن در پخت مربا، شربت و به صورت عرق گیاهی است و همچنین به صورت دمنوش هم طعم بسیار خوبی دارد .مهم‌ترین و مطرح‌ترین خاصیت دارویی عرق گرفته شده از شکوفه‌های درخت نارنج،تاثیر آن روی سیستم عصبی بدن است که به اندازه زیادی آرامش بخش و کنترل کننده هیجانات عصبی می‌باشد. کاربرد دارویی این گل به‌ همان صورت گل خشک و به ‌خصوص عرق در طب گیاهی است .بهار نارنج این قدر در پیشگیری از اضطراب مفید است که در برخی منابع با دیازپام مقایسه شده است.

تاثیر بهار نارنج

بهار نارنج این قدر در پیشگیری از اضطراب مفید است که در برخی منابع با دیازپام مقایسه شده است.با این حال زنان در دوران بارداری بایستی نسبت به مصرف بهار نارنج و عصاره و عرق آن محتاط باشند.این توصیه یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی ساری بوده است.برخلاف برخی داروهای گیاهی، درباره مصرف بهار نارنج و عرق یا عصاره آن، نکته خاصی در منابع علمی یا طب سنتی موجود نیست و لذا همین مسئله می طلبد زنان حامله بیشتر در مصرف این گیاه دارویی احتیاط کنند.

بهار نارنج برای بارداری , عرق بهار نارنج در دوران بارداری , عرق بهار نارنج قبل از بارداری , دمنوش بهار نارنج بارداری

بارداری یک دوران حساس در زندگی مادران است. این دوران با سختی های زیادی همراه است و نیاز به مراقبت و مدارا دارد. یکی از مشکلاتی که در دوران بارداری گریبان گیر مادران باردار می شود ،  مشکلات روحی و نا آرامی های جسمانی است.

مصرف بهار نارنج

بهارنارنج بهترین داروی گیاهی برای رفع ناآرامی‌های جسمی و روحی دوران بارداری است و این داروی گیاهی با توجه به خاصیت‌های مفید فراوان می‌تواند جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی در دوران بارداری باشد.با توجه به خاصیت آرامش بخش و ضد افسردگی بهار نارنج، زنان باردار می‌توانند با مصرف روزانه یک لیوان دم نوش یا عرق آن ضربان قلب را تنظیم کنند و اضطراب و افسردگی را به تدریج از بین ببرند تا آرامش سابق به آنها بازگردد. مصرف بهار نارنج برای همه افراد و در سنین مختلف محدودیت ندارد زیرا  عوارضی برای استفاده از این داروی گیاهی مشاهده نشده است اما با توجه به خاصیت افزایش فشار خون برای افرادی که  دچار پرفشاری خون همراه با بیماری قلبی هستند، مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود.

مصرف بهار نارنج در بارداری , خواص بهار نارنج در بارداری , خاصیت بهار نارنج در بارداری , مربای بهار نارنج در بارداری

برخی پزشکان که علاقه مند به طب سنتی هستند، معتقدند که تفاوتی در خواب آور بودن بهارنارنج و دیازپاک وجود ندارد. برای رفع بی‌خوابی در زنان باردار مصرف دیازپام که دارویی شیمیایی است، ممنوع است و عوارضی مانند لب شکری  (ایجاد شکاف در لب نوزاد) و کام شکری (ایجاد شکاف در دهان نوزاد) ایجاد می‌کند؛  بنابراین استفاده از داروی گیاهی بهارنارنج برای خواب بهتر در زنان باردار توصیه می‌شود.

بهار نارنج در بارداری

از آن جایی که در دوران بارداری، زنان از نظر جسمی و روحی دچار تغییرات بسیاری میشوند،ممکن است بسیاری از زنان از این دوران خاطره خوبی نداشته باشند. به دلیل خاصیتهای شگفت آور عرق بهار نارنج در رفع ناآرامی های جسمی و روحی، امروزه این عرق مورد توجه بسیاری از زنان باردار قرار گرفته است.اما استفاده بیش از حد از عرق بهار نارنج ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد. به همین دلیل مصرف آن در طی بارداری و شیردهی باید با احتیاط صورت بگیرد.از آن جایی که زنان در طول بارداری مجاز به مصرف بسیاری از داروهای شیمیایی نمی باشند ، استفاده محدود از عرق بهار نارنج در این دوران مشکلی ایجاد نمیکند.

عوارض بهار نارنج در بارداری , مضرات بهار نارنج در بارداری , بهار نارنج در بارداری , گل بهار نارنج در بارداری

مقادیر بالای ویتامین C موجود در نارنج باعث افزایش جذب آهن شده و برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد. تاکنون در مورد عوارض جانبی نارنج برای زنان باردار و جنین در دوران بارداری و  شیردهی تحقیقات انجام نشده اما بهتر است در این دوران از مصرف زیاد نارنج خودداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.